Koder finner dere i programmet Processing på blandt annet disse sidene:
file - examples - GettingStartedBook
Under examples vil det ligge flere koder.
Help - getting started - reference (gå inn via programmet eller bruk linken nedenfor).
Her må dere selv kopiere og lime inn i en ny sketch (file - new).
http://processing.org/reference/
Nedenfor ligger det en kode som dere kan kopiere inn i en ny sketch. Trykk på play flere ganger, og se hvordan bildet endrer seg.
file - examples - GettingStartedBook
Under examples vil det ligge flere koder.
Help - getting started - reference (gå inn via programmet eller bruk linken nedenfor).
Her må dere selv kopiere og lime inn i en ny sketch (file - new).
http://processing.org/reference/
Nedenfor ligger det en kode som dere kan kopiere inn i en ny sketch. Trykk på play flere ganger, og se hvordan bildet endrer seg.
float NoiseOffsetX, NoiseOffsetY;
void setup() {
size(800, 600, P2D);
background(255);
smooth();
noFill();
stroke(0, 0, 0, 32);
for (int i= 0; i<300; i++) {
NoiseOffsetX += 5;
NoiseOffsetY += 7.1;
drawOneStream();
}
}
void drawOneStream() {
float px = 0;
float py = height/2.0;
float vx = 1;
float vy = 0;
int pcnt = 0;
while ((px>=0) && (px<width) && (py<height) && (py>=0)) {
point (px, py);
float xNoise = noise((pcnt+NoiseOffsetX) * NoiseScale);
float yNoise = noise((pcnt+NoiseOffsetY) * NoiseScale);
vx = ((2*vx) + 1 + map (xNoise, 0, 1, -1, 1))/4.0;
vy = ((3*vy) + map (yNoise, 0, 1, -1, 1))/4.0;
px += vx;
py += vy;
pcnt++;
}
}